DÜNYANIN YÜKÜ İÇİN LOJİSTİK MERKEZLER KURULUYOR
Ülkemizi, bölgesinde lojistik üs haline getirmek amacıyla lojistik merkezler kuruluyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı öncülüğünde 19’u TCDD ve 1’i Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) tarafından olmak üzere toplam 20 adet modern lojistik merkezi aşama aşama hizmete veriliyor.
Kent merkezinde kalmış olan yük garları, ulaşım modları arasında geçiş sağlayan, yük lojistik ihtiyaçlarına cevap verebilen, teknolojik ve ekonomik gelişmelere uygun bu merkezlere kaydırılıyor.
TCDD tarafından 2005 yılından başlatılan lojistik merkezler kurma çalışmaları, Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV), Gümrük ve Turizm İşletmeleri Tic. A.Ş. (GTİ), UND Lojistik Yatırım A.Ş., Demiryolu Taşımacılığı Derneği (DTD), Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) vb. gibi kurum, kuruluş ve derneklerle koordineli olarak yürütüldü.
Lojistik merkez yer seçiminde;
. Teknik olarak uygun genişlemeye müsait arazi ve altyapı,
. Coğrafi konum, doğal yapı ve arazi kullanım durumu,
. Demiryolu hattına yakınlığı, karayolu varsa deniz ve hava yollarına bağlantısı,
. Farklı taşımacılık modlarının bir arada kullanımının sağlanması ve intermodal taşımacılık olanakları,
. Bölgedeki OSB’lere yakınlığı,
. Bölgedeki endüstrileri faaliyetlerinin çeşitliliği,
. Kentleşme ve planlama kararları, bölgesel sanayi gelişme planları,
. Yakın çevrenin ekonomik gelişimi
. Coğrafi konum, doğal yapı ve arazi kullanım durumu,
. Demiryolu hattına yakınlığı, karayolu varsa deniz ve hava yollarına bağlantısı,
. Farklı taşımacılık modlarının bir arada kullanımının sağlanması ve intermodal taşımacılık olanakları,
. Bölgedeki OSB’lere yakınlığı,
. Bölgedeki endüstrileri faaliyetlerinin çeşitliliği,
. Kentleşme ve planlama kararları, bölgesel sanayi gelişme planları,
. Yakın çevrenin ekonomik gelişimi
gibi noktalara dikkat ediliyor.
Lojistik Merkezlerde bulunan bina ve tesisler
. Çeşitli büyüklükteki depolar, antrepolar,
. Karayolu-demiryolu bağlantıları,
. Konteyner yükleme boşaltma ve stok alanları,
. Gümrüklü sahalar,
. Tehlikeli ve özel eşya yükleme, boşaltma ve stok alanları,
. Dökme yük boşaltma alanları,
. Bakım onarım ve yıkama tesisleri, akaryakıt istasyonları,
. Sosyal ve idari tesisler,
. Müşteri ofisleri, personel ofis ve sosyal tesisleri, otopark, tır parkı, yönetim merkezleri vb.
. Genel hizmet tesisleri,
. Bankalar, restoranlar, oteller, büfeler, iletişim ve gönderi merkezleri…
. Tren teşkil kabul ve sevk yolları
. Karayolu-demiryolu bağlantıları,
. Konteyner yükleme boşaltma ve stok alanları,
. Gümrüklü sahalar,
. Tehlikeli ve özel eşya yükleme, boşaltma ve stok alanları,
. Dökme yük boşaltma alanları,
. Bakım onarım ve yıkama tesisleri, akaryakıt istasyonları,
. Sosyal ve idari tesisler,
. Müşteri ofisleri, personel ofis ve sosyal tesisleri, otopark, tır parkı, yönetim merkezleri vb.
. Genel hizmet tesisleri,
. Bankalar, restoranlar, oteller, büfeler, iletişim ve gönderi merkezleri…
. Tren teşkil kabul ve sevk yolları
Hizmete Açılan Lojistik Merkezler
. Samsun (Gelemen),
. İstanbul (Halkalı),
. Eskişehir (Hasanbey),
. Denizli (Kaklık),
. Kocaeli (Köseköy),
. Balıkesir (Gökköy),
. Uşak
İnşaası devam eden Lojistik Merkezler
. Bilecik (Bozüyük),
. Mardin,
. Erzurum (Palandöken),
. Kahramanmaraş (Türkoğlu) ve
. Mersin (Yenice)
. İzmir (Kemalpaşa) ( AYGM tarafında yapılan)
Proje ve kamulaştırma işlemleri devam eden Lojistik Merkezler
. Kayseri (Boğazköprü)
. Konya (Kayacık)
. Sivas
. Kars
. Habur
. Bitlis (Tatvan)
. İstanbul (Yeşilbayır)
Lojistik Merkezlerin yararları
Lojistik sektörünün ana omurgasını oluşturan lojistik merkezler, kent içi trafiğin rahatlamasını sağladığı gibi kentlere yeni yaşam alanları kazandırıyor.
Kent içinde kalmış yük ve depo merkezleri de yeni inşa edilen lojistik merkezlere taşınarak, bu sahaların kentle bütünleşmesi sağlanıyor. Yükleme-boşaltma ve taşıma faaliyetlerinin kent dışında yapılmasıyla kent trafiğinin rahatlamasına büyük katkı sağlıyor.
Lojistik Merkezlerle 40 milyar dolarlık katkı ve 10 bin kişilik istihdam
Lojistik merkezler hizmete girdiğinde; Türk lojistik sektörüne yıllık 40 milyar dolarlık katkı, 27 milyon ton ilave taşıma imkanı ile 9 milyon m² konteyner stok ve elleçleme sahası kazandırmış olacaktır.
Türkiye’nin tüm bölgelerine yayılan lojistik merkezler ayrıca, 10.000 kişilik ek istihdam sağlayacaktır.
Bilindiği gibi lojistik merkezler, “Yük ve taşımacılık şirketleri ile ilgili resmi kurumların da içinde yer aldığı, her türlü taşıma türünde etkin bağlantıları olan, depolama, bakım-onarım, yükleme-boşaltma, elleçleme, yükleri bölme, birleştirme, paketleme vb. faaliyetlerini gerçekleştirme imkânları olan ve taşıma modları arasında düşük maliyetli, hızlı, güvenli, aktarma alan ve donanımlarına sahip bölgeler” olarak tanımlamaktadır.
KAYNAK : RAYHABER
KAYNAK : RAYHABER
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder