AnaSayfa

YTÜ’de raylı sistemler zirvesi

Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Raylı Sistemler Kulübü tarafından düzenlenen Raylı Sistemler Zirvesi, sektör profesyonelleri, devlet kurumlarının üst düzey yöneticileri, akademisyen ve öğrencileri bir araya getirdi. YTÜ Davutpaşa Kampüsü Kongre ve Kültür Merkezi’nde bu yıl ikincisi düzenlenen ‘Raylı Sistemler Zirvesi’nde gerçekleştirildi. ‘Fikirlerinizi Rayına Koyun’ ana temasıyla düzenlenen etkinlik, akademisyen, öğrenci ve sektör profesyonellerini buluşturdu.
Etkinliğin açılışında konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yahya Baş, günümüz koşullarında gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde ulaşımın önemli bir gösterge olduğunu söyledi. Ulaşımda yaşanan sorunların çözümü için özellikle raylı sisteme ağırlık verilmesi gerektiğini belirten Baş, “Raylı sistemler, hızlı, ekonomik ve güvenilir bir ulaşım şekli olduğu için gelişmiş ülkelerde hep tercih edilmiş ve desteklenmiştir. Ama maalesef ülkemizde Cumhuriyet’in ilk yıllarında bir hamle yapılmış ve ondan sonra raylı sistemler kaderine terk edilmiştir. Hatta bir dönem, ‘gerek kalmadı, kaldıralım bunu’ deme noktasına gelinmiş” diye konuştu.
Türkiye’de belirli dönemlerde raylı sistemlerle ilgili projeler geliştirildiğini ancak bazı lobilerin baskısı ile projelerin rafa kalktığını aktaran Baş, son yıllarda raylı sistemlere yapılan yatırımların da aynı dirençle karşılaştığını ifade etti. Baş, istikrar ve raylı sistemlerde ısrar edilmesi sayesinde karşı çıkan grupların bundan vazgeçerek raylı sistemlerden pay alma mücadelesine girdiğini söyledi.
Yıldız Teknik Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Ayvaz da, ekonomik ve sosyal yaşamın en önemli unsurlarından olan ulaşımın gerek ülke gerekse şehir boyutunda pek çok faktörle yoğun bir etkileşim içinde bulunduğunu söyledi. Teknolojide meydana gelen gelişmeler, ekonomik ve sosyal alanda insanların daha rahat, güvenli yaşama ve zamanını daha verimli kullanma isteğini ön plâna çıktığını vurgulayan Ayvaz, “Raylı sistem ulaşımı; güvenli, hızlı ve ekonomik olması yanında şehirleşmenin getirdiği yoğun trafik ve çevre kirliliği gibi sorunların çözümü için de önemli bir alternatiftir. Raylı tasıma sistemleri, bugün hızlı ve plansız gelişen kentlerimizde ulaştırma sorununun çözülmesinde en önemli planlama aracı olarak kabul edilmektedir. Birçok gelişmiş¸ ülkede olduğu gibi raylı tasıma sistemlerine geçiş¸ kaçınılmazdır. Önemli olan bunu zamanında planlayıp uygulamaktır. Bugün ve gelecekte, kentlerimizde raylı sistemlere ciddi anlamda ihtiyaç olduğu yadsınamaz bir gerçektir” şeklinde konuştu.
Ayvaz, bu nedenle raylı sistemlere ilişkin çalışmaları desteklemek, bu bilinci geliştirmek ve sisteme hizmet edecek nitelikli insanları yetiştirmek üniversitelerin görevleri arasında olması gerektiğini dile getirdi.
Makine Teorisi Sistem Dinamiği Kontrol Ana bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Rahmi Güçlü ise, raylı sistemlerin Türkiye’de hak ettiği noktaya gelebilmesi için sadece devlet değil, özel sektöre ve üniversitelere de büyük görevler düştüğünü belirtti.
Son dönemde raylı sistemlere yapılan yatırımlara değinen Prof. Dr. Güçlü, şehirlerarası ulaşımda raylı sistemlerin yaygınlaşıp hızlı tren hatlarının devreye girmesiyle hem hız açısından hem konfor açısından daha tercih edilebilir ve karlı bir ulaşım haline geleceğini sözlerine ekledi.
Gün boyu devam eden zirvede raylı sistemler konusunda uzman isimler sunum yaptı. Danışma Kurulu’nu Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İsmail Yüksek Makine Teorisi Sistem Dinamiği Kontrol Ana bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Rahmi Güçlü, Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, İstanbul Üniversitesi Ulaştırma Ana bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mustafa Karaşahin ve Demiryolu Taşımacılığı Derneği Genel Müdürü Yaşar Rota’nın yaptığı zirvede, İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy, Kayseray Genel Müdürü Feyzullah Gündoğdu, Demiryolu Taşımacılığı Derneği Genel Sekreteri Jan Berslen Devrim, Samulaş Genel Müdürü Kadir Gürkan’ın da aralarında bulunduğu çok sayıda önemli isim mühendis adayı öğrencilerle bir araya geldi
Kaynak: RAYHABER

Davutoğlu 2023’de Yüksek Hızlı ya da Hızlı Trenle Tanışmamış İlimiz Kalmayacak 


Davutoğlu 2023’de Yüksek Hızlı ya da Hızlı Trenle Tanışmamış İlimiz Kalmayacak :Türkiye Ticaret ve Sanayi Şurası- Başbakan Davutoğlu “Turizm bölgelerinde sigorta prim oranlarının farklılaştırılması talebi vardı.
Hani sezon döneminde, yaz, kış. Bu talep karşılanacak. Gün veya oran olarak çalışma takvimine göre ayarlanmış bir teşvik, mutlaka bu anlamdaturizm sektörüne yansıtılacak”- “Sinop ve Adıyaman’da gümrük müdürlüğü kuruyoruz, inşallah Sinop ve Adıyaman gümrük müdürlüğünekavuşacak”- “Üzümlü ve Derecik kapılarını açma çalışmaları tamamlanmak üzere, kısa sürede açacağız. İnşallah Hakkari’yegeldiğimizde bunu birlikte açarız”- “Özellikle kavşak noktaları üzerinde bulunan illerimizin mutlaka lojistik merkezler haline dönüşmesine öncelikvereceğiz ve bu çerçevede de gerekli adımları atacağız” Başbakan Ahmet Davutoğlu, “Turizm bölgelerinde sigorta prim oranlarının farklılaştırılması talebi vardı. Hani sezon döneminde, yaz, kış. Bu talep karşılanacak. Gün veya oran olarak çalışma takvimine göre ayarlanmış bir teşvik, mutlaka bu anlamda turizm sektörüne yansıtılacak” dedi. Davutoğlu, TOBB Genel Merkezi’nde düzenlenen 8. Türkiye Ticaret ve Sanayi Şurası’nın kapanışında yaptığı konuşmada, “hemen müdahale” anlamında alınan bir kararı, bir müjdeyi daha paylaşmak istediğini dile getirerek, “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanımızla görüştük.
Turizm bölgelerinde sigorta prim oranlarının farklılaştırılması talebi vardı. Hani sezon döneminde, yaz, kış… Bu talep karşılanacak. Gün veya oran olarak çalışma takvimine göre ayarlanmış bir teşvik, mutlaka bu anlamda turizm sektörüne yansıtılacak” ifadesini kullandı. Ulaştırmanın önemli ortak alanlardan biri olduğuna işaret eden Davutoğlu, hemen hemen her oda başkanının ulaştırmayla ilgili atıflarda bulunduğunu aktardı. Onun için toplantının ikinci kısmına Ulaştırma Bakanını bizzat şahit olması ve dinlemesi için çağırdığını dile getiren Davutoğlu, Türkiye’nin insan dışında en büyük kaynağının coğrafyası olduğunu vurguladı.Türkiye’nin coğrafyasının dünyanın en değerli coğrafyası, en değerli mekanı olduğunun altını çizen Davutoğlu, bu değerli mekanı ekonomiye önemli bir kaynak olarak dönüştürecek sektörün de ulaştırma sektörü olduğunu belirtti.Ulaştırma sektörünün artık sadece taşıma sektörü olmaktan çıkıp, bir lojistik sektör haline dönüşmesi gerektiğini bildiren Davutoğlu, “Yine çok büyük memnuniyetle hepinizde gördüm ki lojistik kavramı yerleşmiş. Artık talep, sadece bir ilden diğer ile, rahat seyahat etme talebi değil, illerimizin lojistik merkez haline dönüşme talebi. Bu çok önemli. 25 öncelikli dönüşüm programının bir maddesi de buydu; ulaştırma, taşımadan lojistiğe geçiş…
Özellikle kavşak noktaları üzerinde bulunan illerimizin mutlaka lojistik merkezler haline dönüşmesine öncelik vereceğiz ve bu çerçevede de gerekli adımları atacağız” dedi. Toplantıya ilişkin 6 saat içindeki gözlemini ifade eden Başbakan Davutoğlu, “Artık talep sıradan talepler değil. Yüksek hızlı tren talep etmeyen oda başkanı görmedim. Hepiniz yüksek hızlı tren talep ediyorsunuz. Bu şu demektir; artık Türkiye’nin standardı yükseldi, her ilimiz, yüksek hızlı trenle tanışmak istiyor. Güzel örneklerin, güzel başlangıçların nasıl olumlu sonuçlar doğurduğunu gösteren çarpıcı bir örnek. Yine taşımacılıkta yük ikmali için daha kaliteli demiryolu talepleri var. Bunların hepsi karşılanacak” bilgisini paylaştı. – “Havayolunda 350 milyon yolcu sayısına ulaşacağız”Ulaştırma yatırımlarında 12 yılda 216 milyar lira harcama yaptıklarını, bölünmüş karayolu ağını 23 bin 716 kilometreye, 10 bin 959 kilometre olan demiryolu ağını 12 bin 485 kilometreye çıkardıklarını anlatan Davutoğlu, şöyle devam etti: “Havaalanında da çok talepleriniz oldu. Özellikle bölge havaalanı taleplerini gözden geçireceğiz.
Bir çok ilin ortak kullanabileceği havaalanı, Zafer Havalimanı gibi, benzer örnekler nasıl artabilir? bunları gözden geçireceğiz. 26 olan havaalanı sayısını 53’e, yolcu sayısını ise 34 milyondan 166 milyona çıkardık. Tersane sayımız, 37’den 73’e çıktı. Yat bağlama kapasitemiz, 8 bin 500 adetten 17 bin 700 adede çıktı. Yine yat limanları konusunda da hemen hemen bütün sahil şehirlerimizin talepleri var.2023 hedefi doğrultusunda karayolunda 8 bin kilometre otoyol, 36 bin 500 bin kilometre bölünmüş yol, 70 bin kilometre toplam yol ağına ulaşmayı hedefliyoruz. Demiryolunda 25 bin kilometre toplam ağa, 12 bin kilometre yüksek hızlı ve hızlı tren hattı. Tüm yolların yenilenmesi ve modernizasyonunu tamamlayacağız. Dolayısıyla 2023’de bu hedeflere ulaştığımızda yüksek hızlı ya da hızlı trenle tanışmamış ilimiz kalmayacak inşallah.””Havayolunda 60 adet havalimanı, 350 milyon yolcu sayısına ulaşacağız” diyen Davutoğlu, deniz yolu alanında da büyük imkanlar kullanmaya devam edeceklerini vurguladı. – Gümrük kapıları müjdesiBazı sektörlerde de dile getirilen özel projeleri aktaran Davutoğlu, “Turizmle ulaştırmanın birleştirildiği talepler oldu. Çok doğru talepler. Antalya-Kayseri hızlı tren talebi. Antalya’nın turizm havzasını Kapadokya’nın turizm havzasıyla birleştirecek hızlı tren projesi zaten gündemimizde.
Bunun en kısa zamanda hayata geçirilmesi çalışmaları sürüyor” değerlendirmesinde bulundu. Gümrük kapıları bağlamında sınır illerin taleplerinin bulunduğunu dile getiren Davutoğlu, gümrük kapıları bağlamında bazı müjdeleri de paylaşmak istediğini belirterek, şöyle devam etti: “Dile gelen talepler çerçevesinde Sinop ve Adıyaman’da gümrük müdürlüğü kuruyoruz, inşallah Sinop ve Adıyaman gümrük müdürlüğüne kavuşacak. Üzümlü ve Derecik kapıları, Irak kapıları Hakkari’de; Hakkari oda başkanımızın vurguladığı Üzümlü ve Derecik kapılarını açma çalışmaları tamamlanmak üzere, kısa sürede açacağız. İnşallah Hakkari’ye geldiğimizde bunu birlikte açarız. Bakanımıza da bu konuda gerekli talimatı verdim. Hakkari’nin sanki Türkiye’nin bir köşesinde kalmış görüntüsü olmayacak. Hakkari, bütün diğer illerimiz gibi Ortadoğu’nun Mezopotamya’nın Türkiye-İran-Irak hattının kalkınmış bir şehri haline gelecek.Habur’da 3’üncü köprünün inşaatı hem Kuzey Irak ve hem de Türkiye tarafında başladı.
3’üncü köprü üç gidiş, üç geliş altı şeritten oluşacak, tamamlandığında Habur’un kapasitesi yüzde 50 oranında artacak. Bunu da en kısa sürede inşallah önümüzdeki aylarda tamamlayacağız. Artvin, Ardahan ve Kafkaslar’a komşu illerimizden gelen taleplerde Sarp Sınır Kapısının projesi tamamlandı, ihaleye çıkıyoruz kısa zamanda. Çıldır-Aktaş kapısını da Mayıs ayında açıyoruz, hayırlı olsun. Düzce, Amasya ve Bartın’ın da gümrük müdürlüğü kurulması talepleri var. Onları da değerlendirmeye alacağız.”- “Bizim tarafımızda Nusaybin, herşeyi hazır”Davutoğlu, Nusaybin’de Türkiye tarafında herşeyin tamam olduğunu, Suriye’nin karşı tarafında yani Kamışlı’da gerekli düzenin sağlanmamış olmasının mesele olduğunu söyledi.”Yoksa bizim tarafımızda Nusaybin, herşeyi hazır” diyen Davutoğlu, “Eğer Suriye’de bu çatışmalar yaşanmamış olsaydı şimdi Suriye-Türkiye sınırı tümüyle neredeyse entegre bir sınır haline dönüşmüş olacaktı. Hiç merak etmeyin inşallah Suriye’de belli bir kamu düzeni oluştuğunda bu işlemler tamamlanmış olacak” diye konuştu. Salondaki bir katılımcının Dereköy’le ilgili görüşünü ifade etmesi üzerine Başbakan Davutoğlu, “Unutmadık merak etmeyin. Dereköy için de gerekli talimatı Bakanlar Kurulu’nda görüşmüş, ele almıştık. Diğer kapılarla birlikte entegre bir şekilde açılacak.
Bulgaristan ile bu konuda görüşmeler de yapılıyor, ihale aşamasında. Merak etmeyin Türkiye’nin hiçbir kapısını kapatmayız. Hiçbir kapısı Türkiye’nin kapalı olmayacak. Bütün dünyaya açık halde devam edeceğiz” dedi. Tarım ve hayvancılık alanında Türkiye’nin bölgesel kalkınma, sulama büyük havza projelerinin bulunduğunu dile getiren Davutoğlu, bazı oda başkanlarının Kızılırmak ve Yeşilırmak’ın da benzer bir havza olarak değerlendirilmesini dile getirdiğini aktardı ve “Doğrudur. Kalkınma Bakanımızla konuştuk. Kızılırmak ve Yeşilırmak arasındaki bölgenin de Anadolu’nun kalbi olan o bölgede de ortak bir kalkınma projesinin devreye sokulması için çalışma yapma talimatını verdim. Buradaki illerimiz de aynen Dicle ve Fırat’ın Seyhan ve Ceyhan arasındaki bölgeler gibi inşallah Kızılırmak, Yeşilırmak hakkında da bu çerçevede adımlar atılacak” bilgisini verdi. (sürecek) -Türkiye Ticaret ve Sanayi Şurası-Başbakan Ahmet Davutoğlu
KAYNAK: RAYHABER

Nihat Özdemir Mega projelerin hepsiyle ilgiliyiz


Nihat Özdemir Mega projelerin hepsiyle ilgiliyiz :Limak Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir, Kanal İstanbul, üç katlı tüp geçit ve 3. Köprü bağlantı yollarının yapımı gibi projelerle ilgilendiklerini söyledi. Özdemir “İhaleye girip girmemek ise yaptığımız fizibilite sonrası belli olur” dedi.
Türkiye’nin en büyük projelerinden biri olan 3. Havalimanı projesinin yapımı ve işletmesini kazanan konsorsiyumun içinde yer alan Limak Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, mayıs ayında ihaleye çıkarılması beklenen Kanal İstanbul, üç katlı tüp geçit ve 3. Köprü bağlantı yollarının yapımı ile ilgilendikleri söyledi. Bu projelerin çok büyük altyapı projeleri olduğunu belirten Özdemir “Bunların hepsiyle ilgileniriz, ihaleye girip girmeyeceğimiz ise yaptığımız fizibilite sonrası belli olur” dedi. Üçüncü havalimanının ilk etabı için 750 milyon euro köprü kredisi aldıklarını ve 4.5 milyar Euro tutarında kredi anlaşmasının mayıs ayı içerisinde imzalanacağını hatırlatan Özdemir “Kredi dört yılı geri ödemesiz toplam 16 yıl vadeli olacak ve yedi Türk bankasından sağlanacak” dedi. Özdemir, toplam 10.5 milyar Euro’luk yatırım ile tamamlanacak havalimanının planlandığı gibi etabının 29 Ekim 2017’de hizmete açılacağını söyledi.
Enerji’ye bu yıl 1 milyar dolar
Ağırlıklı olarak enerji, taahhüt ve çimento sektörlerinde faaliyet gösteren Limak Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, kapasite artırım yatırımları ve yeni satın almalar yoluyla enerjideki kurulu güçlerini ve çimentodaki pazar paylarını yaklaşık iki katına çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Faaliyet gösterdikleri alan dışında yeni bir sektöre girmeyi düşünmediklerini vurgulayan Özdemir, mevcut sektörlerinde kalarak geçen yıl 3 milyar doları aşan cirolarını 2017 yılında 5 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Cirolarının yaklaşık yarısını sağlayan enerji sektöründe mevcut kurulu güçlerinin 3 bin megavat olduğunu söyleyen Özdemir, 3-4 yıl içinde 5 bin megavat’lık kurulu güce ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Özdemir, bu yıl elektrik üretimi tarafına 1 milyar dolar yatırım yapacaklarını da açıkladı.
nihat-ozdemir-mega-projelerin-hepsiyle-ilgiliyiz
 KAYNAK : RAYHABER

Özel Sektörün Tren İşletmeciliği İçin Yasal Alt Yapı 2015′te Tamamlanıyor



ozel-sektorun-tren-isletmeciligi-icin-yasal-alt-yapi-2015te-tamamlaniyor

Özel Sektörün Tren İşletmeciliği İçin Yasal Alt Yapı 2015′te Tamamlanıyor :Özel sektörün tren işletmeciliğiyle ilgili yasal düzenlemenin 2015 yılında tamamlanacağı bildirildi
Özel sektörün tren işletmeciliğiyle ilgili yasal düzenlemenin 2015 yılında tamamlanacağı bildirildi.Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, AK Parti Malatya Milletvekili Mustafa Şahin’in maden taşımacılığının önümüzdeki yıllarda dar boğaz yaşamaması için çıkarılan yönetmeliğin son durumu hakkında sorduğu soru üzerine, özel sektör tren işletmeciliğinin hukuki alt yapısının 2015 yılında tamamlanacağını söyledi.
Milletvekili Mustafa Şahin, Kalkınma Bakanı Yılmaz’a, “Maden rezervleri bakımından önemli bir il olan Malatya’nın, önümüzdeki dönemde maden taşıma açısından dar boğaz yaşamaması için özel sektör demir yolu işletmeciliğinin getirilmesi gerekmekte. Bununla ilgili kanun çıkarılmış olmasına rağmen henüz yönetmelik çalışmaları tamamlanmamıştır. Bu konuyla ilgili son çalışmalar ne aşamadadır?” diye soru yöneltti.
Kalkınma Bakanı Yılmaz da soruya, “6461 sayılı Türkiye demiryolu ulaştırmasının serbestleştirilmesi hakkında kanun 1 Mayıs 2013 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu kanun kapsamında yönetmelik hazırlama süreci, demir yolu düzenleme genel müdürlüğünce yürütülmekte olup, 2015 yılında özel sektör tren işletmeciliğini sağlayacak hukuki alt yapının tamamlanması hedeflenmektedir” diye cevap verdi.
ozel sektorun tren isletmeciligi icin yasal alt yapi 2015te tamamlaniyor 90 turkiye tren yuk ve yolcu rayli sistem turleri 0 manset hizli tren genel  Özel Sektörün Tren İşletmeciliği İçin Yasal Alt Yapı 2015te Tamamlanıyor Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Tren işletmeciliği Özel sektörün tren işletmeciliğiyle ilgili yasal düzenleme Özel Sektörün Tren İşletmeciliği özel sektör

Türkiyenin ilk milli hızlı treni Eskişehir’de test edilecek


turkiyenin-ilk-hizli-milli-treni-eskisehirde-test-edilecek

Türkiyenin ilk milli hızlı treniEskişehir’de test edilecek :Türkiye’nin ilk milli yüksek hızlı trenin yapılacağı TÜLOMSAŞ’ta içinde üç hat bulunan ve aynı anda iki yüksek hızlı trenin üretileceği üretim tesisi kullanılır duruma getirildi, üretimde kullanılacak tüm teknik ekipman getirildi ve üretime hazır hale gelindi
PROJE 60 AY SÜRECEK
Bir ilke imza atılacak o projenin detayları: 2018′e kadar toplam 106 set üretilecek 60 ay sürecek olan proje sonunda 250 km/s hızda Türkiye’nin ilk yerli treni TÜLOMSAŞ’ta üretilecek.
PROJE İÇİN 931 KİŞİ ÇALIŞIYOR
Proje kapsamında 2018 yılına kadar toplam 106 set üretilecek. 150 bilim adamı, 536 mühendis ve 245 diğer çalışan olmak üzere toplam 931 kişi projeyi hayata sokacak. Proje için oluşturulan Milli Tren Çalışma Grubunun proje yürütücülerinden biri de TÜLOMSAŞ olacak. İstanbul Teknik Üniversitesi projenin ortağı olurken TÜBİTAK, ASELSAN ve Eskişehir Raylı Sistemler Kümesi (RSK) projenin paydaşı olarak milli hızlı tren için çalışacak.
TESİSTE HAZIRLIKLAR BİTMEK ÜZERE
TÜLOMSAŞ, ilk milli trenin üretimine imza atmak için tüm hazırlıklarını tamamlarken üretim tesisine getirilen özel ekipmanların da montajı devam ediyor. Büyük ve hummalı bir çalışmanın sürdüğü TÜLOMSAŞ’ta üretime geçmek için tüm çalışanlar heyecanlı bekleyişini sürdürüyor.
PROJE DANIŞMANLIĞI İHALESİ 22 OCAK’TA
TÜLOMSAŞ tarafından Milli Yüksek Hızlı Tren için proje yapımı danışmanlık hizmeti alınması için ihaleye çıkıldı. Hizmet için ihaleye çıkan TÜLOMSAŞ, tarafından yapılan açıklamada milli Yüksek Hızlı Tren Endüstriyel Projeler Danışmanlık Hizmet Alımı danışmanlık hizmeti işi için, yeterli tecrübeye sahip adaylar teklif vermek üzere ön yeterlik başvurusuna davet edilmişti. İhale 22 Ocak 2015 tarihinde gerçekleşecek.
2.5 MİLYAR DOLARLIK KATKI SAĞLAYACAK
İlk milli hızlı trenin TÜLOMSAŞ’ta üretilmesi ile ülke ekonomisine toplamda yaklaşık olarak 2,5 milyar dolarlık bir katkı yaratılması hedefleniyor.
İLK DEFA ESKİŞEHİR’DE TEST EDİLECEK
TÜLOMSAŞ tarafından üretilecek olan ilk milli hızlı trenler ise Anadolu Üniversitesi bünyesinde kurulan Raylı Sistemler Mükemmeliyet Merkezi ve bu merkez içinde yer alan URAYSİM Ulusal Raylı Sistemler Araştırma ve Test Merkezi’nde test edilecek. Alpu’da yapılması planlanan test merkezinin hayata geçmesi ilk milli yüksek hızlı tren üretimi için büyük önem taşıyor. TÜLOMSAŞ’ta üretilecek olan hızlı trenler yine Eskişehir’de test edilerek katma değer yaratılacak

Heyecan verici proje: Ankara-İstanbul 70 dakika


heyecan-verici-proje-ankara-istanbul-70-dakika

Heyecan verici proje: Ankara-İstanbul 70 dakika :Ankara- İstanbul Hattı’nı 70 dakikaya indirecek doğrudan hat için görüşme trafiği yürütülüyor. Katar Emiri Hamad Al Sani’nin bugün Cumhurbaşkanı ile yapacağı görüşmelerde bu konu da masada olacak.
Ankara ile İstanbul arasındaki ulaşımı 70 dakikaya indirecek “doğrudan hızlı tren” projesi heyecan yaşattı. Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’ın açıkladığı projenin ‘Yap-İşlet-Devret (YİD)’ modeliyle inşa edilmesi planlanırken, finansman için aralarında Katar’ın da bulunduğu bazı ülkelere projenin lansmanının yapıldığı öğrenildi. Konunun, bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından ağırlanacak Katar Emiri Şeyh Temim bin Hamad Al Sani ile görüşmelerde de masaya yatırılması öngörülüyor.
PROJE YİD İLE YAPILACAK
Hükümetin gündemindeki proje, Ankara’dan Eskişehir’e, oradan da çeşitli iller üzerinden İstanbul’a giden mevcut hızlı trenden farklı olacak. Yeni bir hatla, doğrudan Ankara ile İstanbul’un hızlı trenle birbirine bağlanması hedefleniyor. Böylece 500 km’lik hattın 340 km civarına düşürülmesi öngörülüyor. Bazı firmaların da “YİD” modeliyle yapıma sıcak baktıklarını iletmesi, Ulaştırma Bakanlığı’nı yeni planlamalara itti.
‘DAHA HIZLI, DAHA KISA’
Akşam’ın haberine göre, yeni hattın yapılması durumunda hızlı trenin 350 km/kWh hızla gitmesi ve yolculuk süresinin iki kent arasında 70-80 dakika civarına kadar düşmesi planlanıyor. Mevcut hızlı tren hattıyla çeşitli istasyonlarda durulması nedeniyle 3 saat 15 dakikada Ankara-İstanbul ulaşımı sağlanıyor. Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’ın, 19-21 Kasım tarihleri arasında Katar’a yaptığı ziyaret sırasında, bu projenin broşürlerinin takdim edildiği ve ortak çalışma yürütülebileceği yönündeki beklentinin aktarıldığı belirtildi.
DÜNYA KUPASI PAZARLIĞI
Görüşmelerde, Türkiye ile Katar arasında halen 618 milyon dolar olan ticaret hacminin hızla artırılması ve ortak yatırımlara yönelinmesi masaya yatırılacak. Katar’ın 2022 Dünya Kupası’na ev sahipliği yapacak olması dolayısıyla özellikle müteahhitlik alanında yeni işbirliği imkanları olduğu belirtildi. Bakan Elvan’ın ziyareti sırasında, statlara giriş ve güvenlikle ilgili çipli kartların Türk firması tarafından yapılması kararlaştırılmıştı. Türkiye’de de, Çandarlı Limanı’ndan Ankara-Niğde Otoyolu’na, Mersin Taşucu Limanı’ndan Çanakkale Köprüsü Geçişi’ne kadar YİD modeliyle yapılacak projelerde Katarlı zengin yatırımcıların rol üstlenmesi konusunda görüşmeler yapılacak
heyecan verici proje ankara istanbul 70 dakika 90 turkiye rayli sistem turleri 0 manset istanbul ankara hizli tren hizli tren genel ankara istanbul hizli tren 90 34 istanbul 90 06 ankara  Heyecan verici proje: Ankara İstanbul 70 dakika Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan Hızlı tren Çanakkale Köprüsü Geçişi Ankara İstanbul YHT hattı Ankara İstanbul arasına ikinci hızlı tren hattı Ankara İstanbul 70 dakika
    TCDD DEMİRYOLU HARİTASI



Türkiyenin de en uzun banliyö hattı Kayseri’de yapılacak

Turkiyenin de en uzun banliyo hatti Kayseri'de yapilacak

Türkiyenin de en uzun banliyö hattı Kayseri’de yapılacak :TCDD, Kayseri’de banliyö treni işletilmesi konusunda Büyükşehir Belediyesi’ne yetki verdi. Yeşilhisar ile Sarıoğlan ilçeleri arasında mevcut TCDD’nin 156 kilometrelik hattından yararlanılarak yapılacak banliyo hattı, Organize Sanayi bölgesinden de geçecek.
Büyükşehir Belediye başkanı Mehmet Özhaseki, önümüzdeki günlerde TCDD ile protokol imzalayacağgını ve Kayseri’de ilk kez bir banliyö treni işletileceğini söyledi. Halen var olan TCDD’ye ait Yeşilhisar-Melikgazi- Kocasinan ve Sarıoğlan ilçeleri arasında demiryolu hattında yapılacak banliyö seferleri ilçelerden kent merkezine olan göçü önleyeceği öne sürüldü. Özhaseki, “Özellikle, Organize Sanayi ve serbest bölgeye kadar uzanması, ulaşımı kolaylaştıracak, hem de trafik yoğunluğunu azaltacak” dedi.
Kayseri Büyükşehir Belediye Meclisi, öncelikle imar plan değişikliği taleplerine ilişkin İmar Bayındırlık Komisyonu raporlarını görüştü. Temmuz ayı toplantısında Yeşilhisar-Sarıoğlan güzergahında yapılması düşünülen banliyö hattı da gündeme geldi. TCDD Genel Müdürlüğü’nün altyapısını yapması ve Büyükşehir Belediyesi tarafından araçların alınarak işletilmesi düşünülen banliyö hattı için her türlü protokol imza yetkisinin Başkan Mehmet Özhaseki’ye verilmesi talebi oybirliği ile kabul edild

Erzincana hızlı tren müjdesi

Erzincana hizli tren mujdesi

Erzincana hızlı tren müjdesi :Ankara’daki Erzincanlı STK’ların iftar yemeğinde konuşan Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, hemşehrilerine hızlı tren müjdesi verirken, hatları da açıkladı. Karaman, Erzincan ile Trabzon’u hızlı trenle birbirine bağlayacağız. Böylece Erzincanımız’ın bir ayağı Marmara’da diğer ayağı Karadeniz’de olacak. Erzincan büyük bir değişim ve gelişim sürecine girecek” dedi.
ANKARA’DA bulunan Erzincanlı sivil toplum kuruluşlarının birlikte düzenlediği iftar yemeği hemşerileri buluşturdu.
ERZİNCANLI’DAN AL HABERİ
Türkiye Kömür İşletmeleri Sosyal Tesislerinde düzenlenen yemeğe üst düzey bürokratlar da katıldı. Erzincan Dernekleri Federasyonu Başkanı Selahattin Ayvaz İftar yemeği sonrası bir konuşma yaptı. Şimdi burada birlikte iken, fırsatını bulmuşken hemşerilerimiz merak ediyor “Hızlı Tren Erzincan’a ne zaman gidecek? diye merakımızı gidermek üzere DDY Genel Müdürü Sayın Süleyman Karaman’ı kürsüye davet ediyor. Sizlere tekrar teşekkür ediyorum” dedi. Ayvaz’ın sözleri üzerine söz alan Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman konuşmasına Türkiye genelinde demir yolları için yürütülen çalışmaları anlatarak başladı. Karaman, Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattında sona gelindiğini ve Ankara- Sivas hattının çalışmalarının sürdüğünü anlatan Karaman, ” Yüksek hızlı tren projelerinin yanı sıra saatte 200 km hıza sahip Sivas-Erzincan Hızlı Demiryolu Projesi’nin de yapım ihalesini gerçekleştirdik. Ayrıca, Erzincan ile Trabzon’un hızlı trenle bağlantısı gündemde. Böylece, Erzincan’ımızın bir ayağı Marmara’da diğer ayağı Karadeniz’de olacak. Bu süreçte, Erzincan’ımız da büyük bir değişim ve gelişim sürecine girecektir” dedi.
Erzincana hizli tren mujdesi Erzincana hızlı tren müjdesi Sivas Erzincan Hızlı Demiryolu Projesi Hızlı tren Erzincana hızlı tren Erzincan Hızlı Tren projesi Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman Ankara Sivas Hızlı Tren hattı Ankara İstanbul Hızlı Tren Hattı

          TCDD İLE BOSNA HERSEK DEMİRYOLLARI ARASINDA İŞBİRLİĞİ MUTABAKATI

TCDD ile Bosna Hersek Federasyonu Demiryolları (ZFBH) arasında Demiryolu Alanındaki İşbirliğinin Geliştirilmesine Yönelik, 12 Mayıs 2014 tarihinde Cumhurbaşkanlığı Köşkü’nde Mutabakat Zaptı imzalandı.
Bosna-Hersek Cumhurbaşkanlığı Konseyi Başkanı Bakir İzetbegoviç, Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül’ün davetlisi olarak ülkemize geldi. Söz konusu ziyaret sırasında TCDD ve Bosna Hersek Federasyonu Demiryolları Federasyonu arasında demiryollarında işbirliğine yönelik bir mutabakat zaptı imzalandı. İmza törenine TCDD Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Süleyman Karaman başkanlığında bir heyet iştirak etti.
İmzalanan Mutabakat Zaptı ile;
• Demiryolu araçlarının tasarım, dizaynı ve imalatı alanında işbirliği yapılması,
• Uygulama ve eğitim gibi alanlarda proje geliştirilmesi için Türkiye ve Bosna Hersek’te ilgili kamu ve özel kuruluşlar arasında işbirliğinin desteklenmesi,
• Kurumsal, ekonomik ve teknik işbirliğinin geliştirilmesi,
• Orta Doğu ve Körfez ülkeleri başta olmak üzere Avrupa, Asya, Afrika ve diğer ülkelerde devam etmekte olan ve planlanan demiryolu projeleri kapsamında imalat, bakım, onarım, malzeme temini, teknik yardım ve işletmecilik
gibi konularda işbirliği imkanlarının araştırılması hedeflenmektedir.


İTÜ Raylı Sistemler Mühendisliği Yüksek Lisans Programı

ITU Rayli Sistemler Muhendisligi Yuksek Lisans Programi

İTÜ Raylı Sistemler Mühendisliği Yüksek Lisans Programı : İstanbul Teknik Üniversitesi’nde açılan Raylı Sistemler Mühendisliği Yüksek Lisans Programı’na öğrenci kabul etmeye başladı.Ülkemizde raylı sistemler mühendisliği ile ilgili çalışmalar, Demiryolları Kürsüsü adı altında 1795′de Mühendishane-i Berr-i Hümâyûn ile başlamıştır. Daha sonra, genç Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması ile geleneksel demiryolları altın çağını yaşamıştır. Günümüze gelindiğinde ise son yıllarda Türkiye’de hızlı tren yatırımlarının artması ve İstanbul, Ankara, İzmir ve diğer büyük şehirlerde metro, hafif raylı sistemler ve cadde tramvaylarının hizmete girmesi ve girmeye devam ediyor olması ile raylı sistemler mühendisliğine talebin artacağını göstermektedir. Bu artan talep ve TCDD üst yönetiminden gelen istek göz önüne alınarak İTÜ’de Raylı Sistemler Mühendisliği Yüksek Lisans Programı’nın açılmasına karar verilmiştir. 2013 yılında YÖK tarafından onaylanan program 2014-2015 akademik yılı güz döneminden itibaren öğrenci almaya başlayacaktır.
Önümüzdeki yıllarda ülkemiz yatırım bütçesinin önemli bir kısmının raylı sistemlerin yapımı için harcanacağı düşünüldüğünde, İTÜ Raylı Sistemler Mühendisliği Yüksek Lisans Programı ulusal ve uluslararası düzeyde “Raylı Sistemler” biliminin ilerlemesine yönelik araştırmalar yapacak akademik kadronun; ülkemizde ve Avrupa’da gerçekleştirilecek projeler ile kamu ve özel kuruluşlarda görev alacak raylı sistem mühendislerinin ve bu mesleğin ilerlemesine yönelik çalışmalar yapacak mezunların yetişmesini amaçlamaktadır. İnşaat, makina, elektrik, elektronik ve kontrol mühendisliği başta olmak üzere diğer farklı disiplinlerden gelen öğrenciler, güçlü öğretim kadrosunun danışmanlığında sürdürülen araştırma ve danışmanlık projelerinde yer alacak, ulusal ve uluslararası toplantılara katılımları teşvik edilecektir

  

                     İstanbuldan Medineye hızlı tren

Hicaza hizli tren

İstanbuldan Medineye hızlı tren

ÜRDÜN TÜRKİYE’DEN YARDIM TALEP ETTİ
Hicaz Demiryolu’nun yeniden canlandırılması için büyük çaba harcayan Türkiye’ye ilk destek Ürdün’den geldi. Ürdün-Hicaz Demiryolları (JHR), Osmanlı İmparatorluğu zamanında yapılan Hicaz Demiryollarının restore edilmesi için TCDD’den yardım talep etti. Ürdün, Hicaz Demiryollarında teknik çalışma yapılması, bu kapsamda Hicaz Demiryollarının ve demiryolu hattında konumlanan köprü ve tünellerin performans analizinin yapılması ve restore edilmesi planlanan gar ve istasyonların mevcut durumlarının tespitinin yapılmasını talep etti.
TÜRKİYE’DEN ÜRDÜN’E TEKNİK DESTEK
Türkiye, Ürdün’ün talepleri doğrultusunda bir heyet göndererek, Hicaz Demiryollarının ve demiryolu hattında konumlanan köprü ve tünellerin performans analizinin yapılması; restore edilmesi planlanan gar ve istasyonların mevcut durumlarının tespitini yaptırdı. Ürdün’de öncelikli olarak yapılması planlanan Amman-Zarka arasındaki demiryolu hattının yapımına TCDD teknik destek verirken, Osmanlı yadigarı Amman İstasyonundaki Müzenin restorasyonu için de mimar gönderecek.
2023’E KADAR TAMAMLANACAK
Türkiye’nin öncülüğünde Hicaz Demiryolu’nun yeniden hayata geçirilmesi için Ürdün ve Suudi Arabistan çalışmalara başlarken, Suriye’de iç savaş nedeniyle çalışmalar akamete uğruyor. Türkiye’de 2023’e kadar yapılacak hatlarla Dostluk ve Kardeşlik Köprüsü olan İstanbul-Mekke demiryolu hattı modern ve kaliteli bir hizmet vermeye başlayacak. Proje ile kutsal topraklar Türkiye ile demiryolu ile bağlanmış olacak. Mekke ve Medine’den Türkiye üzerinden Avrupa’ya kesintisiz ulaşım sağlanacak.
Hicaza hizli tren İstanbuldan Medineye hızlı tren Ürdün Hicaz Demiryolları TCDD Tarihi Hicaz Demiryolu Suudi Arabistan Demiryolları Restore edilen Hicaz demiryolu metro kutsal topraklara hızlı tren hattı İstanbuldan Medineye hızlı tren İstanbul Mekke demiryolu hattı İstanbul Medine tren yolculuğu Hızlı tren Hicaza hızlı tren Hicaz hızlı tren hattı Hicaz Demiryolu Projesi Hicaz Demiryolu hattı Hicaz Demiryolu hac yolculuğu demiryolu ile hac yolculuğu Amman Zarka demiryolu hattı Amman İstasyonundaki Müze AK Parti hükümeti
    

Başbakan Yardımcısı Arınç vatman koltuğunda


Basbakan Yardimcisi Arinc vatman koltuguna oturup tren kullandi

Başbakan Yardımcısı Arınç vatman koltuğunda :Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından 120 milyon liraya yapılan Kestel Bursaray etabında yolculu seferler başladı. Bursaray’ın günlük yolcu taşıma kapasitesi 350 bin kişiye ulaşırken, 10 dakikada yapılan seferlerin 3 dakikaya düşmesiyle yolcu sayısı da bir milyona ulaşacak. Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye övgüler yağdırarak, “Biz bu millete hizmetkar bir hükümetiz. Başımız dik, alnımız açık. Yüzde 50 oyun hakkını fazlasıyla millete vermek için başbakanımız ve ekibi gece gündüz çalışıyor” dedi.
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin 5 yıllık planında olmamasına rağmen yerel imkanlarla hayata geçirdiği Kestel raylı sistem etabıyla birlikte şehirdeki raylı sistem uzunluğu 40 kilometreye ulaştı. Kestel etabındaki 4 istasyonda Otosansit’e kadar olan duraklar açılırken, son iki durağın ise önümüzdeki hafta hizmete gireceği öğrenildi.
basbakan Yardımcisi Arinv vatman koltuğunda Başbakan Yardımcısı Arınç vatman koltuğunda
Otosansit’teki törende konuşan Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, hükümetleri döneminde Bursa’nın kamudan aldığı payın 12 katrilyona ulaştığını belirterek, “Bursa’da herkesin mutlu ve güvenli yaşama hakkı var. Bize düşen hizmet etmektir. Bizim hükümetimiz hizmetkar bir hükümettir. Aldığımız desteğin karşılığını fazlasıyla veriyoruz. Başımız dik alnımız açık. Vicdanımız müsterih. Yüzde 50 oyun hakkını fazlasıyla millete vermek için başta Başbakanımız ve ekibi gece gündüz çalışıyoruz. Allah yolumuzu ve hepimizin bahtını açık etsin. Hükümetimizin çalışmaları kadar belki yerel de ondan biraz daha fazla büyükşehirin hizmetlerini görüyoruz. Bursa’da Recep Altepe’nin 5 yıl içerisinde yaptıkları Türkiye’de ilk olma bakımından büyük bir başarıya sahip. Büyükşehirin yaptığı hizmetlerin büyük kısmını İstanbul, Ankara, Konya ve Kayseri de yapıyor. Bursa’daki hizmetler onları çoktan geçmiş durumda. Altepe’yi verdiği bu gayretli hizmetlerden dolayı huzurlarınızda kutluyorum. Allah ondan razı olsun. Herkes değişimin farkında olmalı. Ana arterleri açacağız ki ulaşım su gibi akıp gitsin. Bugün Kestel etabında çok şükür büyük bir başarıya imza atıyoruz. 30 kilometreyi geçecek olan bu etapları her gün aşıyor. Şehir içi ulaşımda Başkan Altepe herkesin dudak büktüğü “Bu da olmaz” dediği çeşitli mazeretler ileriye sürdüğü her konuda haklı olduğunu ispatlıyor. Bu çalışmalar Bursa’ya nefes aldırıyor” dedi.
basbakan Yardımcisi Arinv vatman koltuğunda1 Başbakan Yardımcısı Arınç vatman koltuğunda
BURSARAY 350 BİN YOLCU TAŞIYACAK
Kestel etabı ile günlük taşıma kapasitesini 350 bin kişiye ulaştırdıklarını anlatan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe sözlerini şöyle sürdürdü: “Bursa’yı ve Bursalıları sevdiğimizi lafla değil hizmetlerle gösteriyoruz. Bursalıların en büyük beklentisi ulaşım. Bursa hızlı büyüyen bir kent. Bursa’da araç sayısı 2′ye katlayarak 700 bine ulaştı. 8 yıl önce açılan otoban olmasaydı Bursa kilitlenmişti. Hükümetimizin açtığı o yoldan her gün 30 bin araç geçiyor. Bursa’yı dikine boydan boya geçen yollar yapıyoruz. Çelebi Mehmet Bulvarı Kestel’den başlayıp Mudanya’ya ulaşacak. Otosansit Değirmenönü arasında köprü ve yol bağlantılarıyla Kestel’e kadar ulaşacak. Şehrin doğusundan batısına Kestel’den Görükle’ye kadar Emek’e kadar 40 kilometre hat ile Türkiye’nin kişi başı metro hattı en yüksek oranı Bursa’da olacak. Yürüyen yollar ve merdivenleri monte ediyoruz. Kestel etabı ile günlük taşıma kapasitesini 350 bine ulaştırıyoruz. Sefer sayısını 2 katına çıkardığımız zaman 700 bine, üç katıyla bir milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. 10 dakikada yapılan sefer 3 dakikaya düştüğünde yolcu sayısı bir milyona ulaşacak. Dünya bunu uygulamış biz de bunu uyguluyoruz”
basbakan Yardımcisi Arinv vatman koltuğunda2 Başbakan Yardımcısı Arınç vatman koltuğunda
BURSA’NIN VAGONLARI TÜM ŞEHİRLERDE VE AVRUPA’DA BOY GÖSTERECEK
Bursa’nın raylı sistemlerin merkezi olacağını kaydeden Başkan Altepe, “Bursa yerli tramvayları da metro vagonlarını da üretti. Çıkmaz dediler. Heykel’e de her yere de çıkıyor. Yakında İzmir, Kocaeli, Adapazarı, Diyarbakır’da, Kütahya’da daha sonra Paris Berlin’de olacak. En iyisi ve en ucuzunu yapıyoruz. Verilen fiyatları görüyoruz. En kaliteli mal olduğu halde dünyanın en ucuz tramvayı Bursa’da üretiliyor. Dünya piyasaları bizim elimize geçiyor. Bursa’nın hedeflerine ulaştığını en güzel şekilde gösteriyor. Kestel raylı hattı planlamada yoktu. Örnek tramvay hatlarını burada kuracağız. 6 durak açıyoruz. Bugün uygulamada dört durak var. Otosansit’e kadar açıyoruz. 5 bin 200 metrelik bir açılış. Önümüzdeki hafta diğer iki durakla Kestel Kavşağı’na ulaşacağız. Bu hattımız 120 milyon liraya mal oldu. Biz kentimizin beklentisi halkın sıkıntısı neyse çözüm üretiyoruz. Yıllardır gerçekleşmeyen eserleri gerçekleştiriyoruz. Yıllardır çözülemeyen sorunların çözümü için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Büyükşehir sınırları dışında da yatırımlar yapıyoruz. Büyükşehir dışında geri kalmış, göç veren bölgeleri desteklemek bize düşüyor. Bu bölgelere yatırım yaptık. Şu anda büyükşehire katılan 10 ilçenin her köşesinde yatırımımız var” diye konuştu.
Otosansit istasyonundaki açılışa Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, AK Parti İl Başkanı Cemalettin Torun, ilçe belediye başkanları, başkan adayları, partililer ve çok sayıda vatandaş ile esnaf katıldı. Kurdela kesilmesinin ardından Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ve Başkan Recep Altepe, vatman koltuğuna oturarak, Kestel etabında yolculu seferleri başlattı.
Basbakan Yardimcisi Arinc vatman koltuguna oturup tren kullandi Başbakan Yardımcısı Arınç vatman koltuğunda

          Yüzde yüz yerli tramvay Eurasia Rail Fuarında görücüye çıktı

yuzde_yuz_yerli_tramvay_gorucuye_cikti

Yüzde yüz yerli tramvay Eurasia Rail Fuarında görücüye çıktı :İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 4. Uluslararası Demiryolu Hafif Raylı Sistemler Altyapı ve Lojiktik Fuarı’nın (Eurasia Rail 2014) girişinde sergilenen İBB’nin ürettiği yüzde yüz yerli ilk tramvayı tanıttı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştirak şirketlerinden Ulaşım AŞ’nin tasarlayarak ürettiği tramvayı, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile birlikte gezen Başkan Kadir Topbaş, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Yerli tramvayın çok başarılı bir proje olduğunu ve araçta uçak teknolojisine yakın, çok ileri bir teknoloji kullanıldığını belirten Başkan Kadir Topbaş, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Projemiz şu anda Almanya yolcusu, orada fuara katılacak. Bu vagonların bir tanesindeki kablo uzunluğu 30 kilometre ve 10 bin ayrı noktadan bağlantı yapıldı. Bir noktada yanlış bağlansa sistem çalışmaz. Yani bunu sadecebir vagon olarak görmeyelim. Çok ileri teknolojiye sahip özel bir yapı var. Hafif metro özellikli bir vagon, sadece tramvay olarak görmemek lazım. Arkadaşlarımız gerçekten çok güzel bir çalışma yaparak bir mühendislik harikasını ortaya koydular. Yerli olması, tasarımının tamamen bize ait olması, bizim markamız olması nedeniyle seri üretebiliyoruz. Know-How verebiliriz.”
18 projenin 2′si raylara indi
İstanbul olarak teknolojide önemli bir noktaya geldiklerine dikkat çeken Başkan Topbaş, “Bu vagonların seri üretimine de geçtik. 18 tane tramvay projesi başlattık. Bunun iki tanesi raylara indi. 16 tanesi de 3 hafta aralıklarla devreye girecek. Ulaşım AŞ şirketimiz yurtdışında kendi alanında danışmanlık hizmetleri de veriyor. Şu anda özellikle Medine-i Münevvere’deki metro projelerini hazırlıyor. TCDD Genel Müdürümüz Süleyman Karaman Bey’in İBB’deki döneminde başlaması nedeniyle, bu projede kendisinin de önemli katkıları var. Sayın Genel Müdürümüzden Gebze-Çerkezköy arasındaki banliyö hattının bir metro, hızlı tren hattı gibi kaliteli bir şekilde hizmet vermesini de talep ettik” diye konuştu.
yuzde yuz yerli tramvay gorucuye cikti 1 Yüzde yüz yerli tramvay Eurasia Rail Fuarında görücüye çıktı
Sirkeci-Halkalı Hattı 2015′te bitecek
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da belediyelerin raylı sistemlere önem vermesiyle Türkiye’de artık raylı sistem sektörü oluştuğunu ve bundan çok mutlu olduklarını söyledi. Karaman, “Dünyada raylı sistem alanında biz de varız diyebileceğimiz bir noktaya geldik. Bunun için Başkanımız Kadir Topbaş ve İBB’ye teşekkür ediyoruz” dedi.
Bir soru üzerine Sirkeci-Halkalı Hattı’nın yenilme çalışmalarının devam ettiğini ve sistemin 2015 yılında biteceğini ifade eden Karaman, “Halkalı’dan Gebze’ye kadar raylı sistemlerimiz Marmaray ve yüksek hızlı trenle birleşecek. Artık Ankara-İstanbul güzergahında Marmaray ile birlikte Avrupa’ya doğru sistemlerimiz çalışmaya başlayacak” şeklinde konuştu.
yuzde yuz yerli tramvay gorucuye cikti1 Yüzde yüz yerli tramvay Eurasia Rail Fuarında görücüye çıktı




     İstanbula 776 kilometre metro

 İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’da öngördükleri raylı sistemler metro ağının tamamının 776 kilometre olduğunu belirtti.

Topbaş, “4. Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı”nın (Eurasia Rail) açılışında yaptığı konuşmada, fuarın İstanbul’da yapılmasının kendileri için çok önemli olduğunu kaydetti.
Dünyanın küresel bir köy haline geldiği süreçte, bütün bilgilerin hızlı bir şekilde akışkanlık göstererek tüm ülkeler, uluslar, işletmeler ve sektörler arasında ciddi bir geçirgenlik ortaya çıkardığını belirten Topbaş, insanoğlunun hızlı trenlere geçerek teknolojik gelişmelerin getirdiği imkanlarla çok daha hızlı erişim imkanları sağlamak için ciddi çalışmalar yaptığını söyledi.
Özellikle kentin metro ağını, 2004 yılında başladıkları 45 kilometreden şuanda 143 kilometreye çıkardıkları bilgisini veren Topbaş, 2019 yılı sonu itibariyle İstanbul’da 400 kilometreyi hedefe koyduklarını dile getirdi. İstanbul’da öngördükleri raylı sistemler metro ağının tamamının 776 kilometre olduğunu vurgulayan Topbaş, böylece İstanbul’da ciddi bir yoğunluğu alacaklarını ifade etti.
Bugün hafif metro nitelikli vagonların tanıtımını yapacaklarını anlatan Topbaş, seri üretime başladıkları 18 vagondan 2′sini raylara indirdiklerinin, 3′er hafta aralıklarla diğer vagonların da raylara ineceğinin altını çizdi. Topbaş, söz konusu vagonların bu fuardan sonra Almanya’daki bir fuarda daha sergileneceğini kaydetti.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman da sadece Türkiye’deki değil, bölgedeki demiryolu sektörünün uluslararası kuruluşlarının da kalbinin bu fuarda attığını vurguladı. İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu ise fuara 25 ülkeden katılım olduğuna, bunun fuarın zenginliği olduğuna dikkati çekti.



Yerli Tramvay İstanbul Raylarında

İstanbul Ulaşım A.Ş. mühendislerinin ürettiği ilk yüzde yüz yerli tramvay raylarla buluştu. Tramvayın ilk deneme sürüşünü gerçekleştiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Sadece tasarruf etmiyoruz, hem teknolojik deneyim kazanıyoruz hem de geleceğin mühendislerini yetiştiriyoruz' dedi.


Tramvayı tanıttıktan sonra ilk deneme sürüşünü gerçekleştiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, üretilen tramvayın özelliklerine sahip tramvayların 3,5 milyon Avro'ya satılırken ürettikleri tramvayın 1,57 milyon Avro'ya mal edildiğini belirterek, "Sadece tasarruf etmiyoruz, hem teknolojik deneyim kazanıyoruz hem de geleceğin mühendislerini yetiştiriyoruz' dedi. Topbaş üçer hafta arayla raylara inecek tramvay sayısının 18'i bulacağını kaydetti.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşım alanındaki iştiraklerinden Ulaşım A.Ş. 'Yüzde yüz İstanbullu' adıyla ürettiği ilk tamamen yerli üretim tramvayı raylara indirdi. İlk etapta 2 tanesi Topkapı - Sultançiftliği hattında hizmet verecek olan tramvayların tanıtımını ve test sürüşünü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş yaptı. Topkapı tramvay istasyonunda gerçekleşen törende konuşan Topbaş, yerli tramvay üretiminin kolay bir iş olmadığını ifade ederek geçmişte ulaşımda yapılan hatalardan ve yanlış yatırımlardan söz etti.
1995 yılında bir tramvay el tutacının 250 dolara satın alındığını getirildiğini belirten Topbaş, "Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'nın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde el tutaçlarının İstanbul'da 1 doların altına mal edilmeye başlandığını söyledi. Topbaş, 'Hangi bütçe dayanır buna? Maaş ödeyemeyen belediye işte bu yüzden meydana geldi. O gün bu zararı verenler bugün de hesap soruyorlar. Bu yaptığımız tramvayların satın almaya kalksak 3.5 milyon Avro'nun altında alınamıyor ancak biz 1.57 milyon Avro'ya mal ediyoruz" ifadesini kullandı.
EĞİTİM MÜESSESİ HALİNE GELDİK
İstanbul'da teknoloji ve belediyecilik alanında attığı adımların Türkiye'ye model olduğunu belirten Topbaş, "Yerli tramvay üretiminin sadece maliyet olarak değil teknolojik deneyim ve eğitim açısından da ülkeye büyük katkı sağladığını belirterek, 'Daha önce yedek parça üretimi ile başlayan çalışma bugün dizayn, yazılım, her yönüyle yerli hale geldi. Türkiye'de üretilen en önde gelen hafif metrolar bunlar. Maddi tasarruf yanında ayrıca bir teknolojik deneyim kazanıyoruz. Üniversitelerimizden öğrencilerimiz geliyor, staj yapıyorlar, yakından görüyorlar, uygulamalı öğreniyorlar. Geleceğin mühendislerini teknik adamlarını yetiştiriliyor. Sadece bir vagon yapıp içine binip gidiyoruz değil. Bu bir eğitim müessesi haline geldi' diye konuştu.
UÇAK GİBİ
İlk olarak yedek parça üretim ve montaj gibi çalışmalar yapan Ulaşım A.Ş. yerli tramvay üretimi çalışmalarına 1997'de başlasa da tam manasıyla yüzde yüz yerli yeni nesil tramvay dün raylara indi. Tasarımı yapılan modeller arasından 65 bin İstanbullunun yüzde 63'ünün oyunu alarak seçilen beyaz modellerin ikisi hizmete girdi. Hem hafif metro hem tramvay olma özelliği taşıyan araçlarda bir vagonun yolcu kapasitesi 273 kişi olurken teknolojik olarak da uçak teknolojisine yakın bir teknolojiye sahip. Ulaşım A.Ş.'nin araç maliyetini yüzde 50 azaltacak yeni nesil tramvaylar ayrıca bakımda maliyetini de yüzde 80 oranında azaltacak.





HALİÇ METRO GEÇİŞ KÖPRÜSÜ AÇILDI

     Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü-Yenikapı Metro Hattı açılışını gerçekleştirdi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü-Yenikapı metro hattı açılış töreninde kurdele kestikten sonra vatman koltuğuna geçti.

 
     Erdoğan ve beraberindekiler metrodan inerek köprü üzerinde bir süre incelemelerde bulundu. Mevcut Unkapanı Köprüsü'nün ortalama 200 metre güneyinde, 2 Ocak 2009'da yapımına başlanan köprü, dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan "eğik askılı cable-stayed" sistemiyle inşa edildi.
 


     Ortası raylı sistem, iki kenarı yayaya açık olarak yapılan, 460 metresi deniz üzerinde olmak üzere 936 metre uzunluğundaki köprünün sudaki kısmında 4 ayak bulunuyor. Köprü, deniz ortasında 47 metre yüksekliğindeki iki ayağa oturuyor. Denizden yüksekliği 13 metre olan 12,6 metre genişliğindeki köprünün Unkapanı tarafında açılır kapanır bir bölüm de yer alıyor.



     Köprü üzerindeki Haliç istasyonu, 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 metre uzunluğunda yapıldı. Çalışmalar sırasında karada 16 (Beyoğlu yakasında 9, Unkapanı yakasında 7), Haliç'te 4 olmak üzere toplam 20 araştırma sondajı yapıldı. İnşaat sırasında Portekiz'de imal ettirilerek üç seferde Haliç'e getirilen 51 parça kazık da çakıldı.




     Haliç Metro Geçiş Köprüsü sayesinde Hacıosman'dan metroya binen yolcular, kesintisiz Yenikapı aktarma istasyonuna ulaşacak. Burada Marmaray bağlantısıyla Kadıköy-Kartal'a, metro bağlantısıyla da Bakırköy-Atatürk Havalimanı veya Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakşehir'e kısa sürede ulaşabilecek.
  
      Metro hatlarındaki istasyonlara turnikeden geçip bir ya da iki kat aşağıya inildikten sonra ulaşılmasına karşı, köprüdeki istasyona turnikeden geçildikten hemen sonra varılabilecek. Haliç'in depremselliği, faylanma durumu, zemin koşulları, Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler sonucunda dizayn edilen bu kazıkların her biri 4 bin 700 ton nihai yük değerine göre projelendirildi. Yapımına 2 Ocak 2009'da başlanan köprü, 180 milyon liraya mal oldu.

HALİÇ METROSUNUN ÖZELLİKLERİ
Hat Uzunluğu: 3,55 km
İstasyon Sayısı: 3
Hattın Geçtiği İlçeler: Fatih , Beyoğlu
Yolculuk Süresi: Yenikapı Şişhane 5,5 dakika
Maliyeti: 300 milyon dolar
Haliç Metro Geçiş Köprüsü!
Uzunluğu: 936 Metre.
İstasyon Sayısı: 1
İstasyon adı: Haliç
Güzergâhı: Azapkapı Viyadüğü + Çelik Köprü + Mobil (Açılır-Kapanır) Köprü+Unkapanı Viyadüğü
- Şehzadebaşı Ve Şişhane Yönünden Gelen Tünelleri Birleştirecek Ve Haliç Üzerinden Geçişi Sağlayacaktır.
- Köprü; Betonarme Yaklaşım Viyadükleri, Eğik Askılı Çelik Köprü Ve Açılır-Kapanır Çelik Köprü Bölümlerinden Oluşmaktadır.
Toplam Uzunluğu: 920 M.
Köprü Ortasında 180 M. Uzunluğunda, 1 Adet İstasyon Bulunuyor.(İstasyonlar, 8 Vagon Dizisine Uygun)
Köprünün Deniz Seviyesinden Maksimum Yüksekliği: 17 M
Köprü; Denizde 5 Ayak, Karada Azapkapı Tarafında 8 Ayak, Unkapanı Tarafında İse 6 Ayak Üzerinde İnşa Edildi.
Denizde Boyu 40 M İle 110 M Arasında Değişen Toplam 32 Adet Çelik Kazık Çakıldı.
Köprü, Yaya Geçişine Açık.
Engelliler İçin Asansör Ve Yürüyen Merdiven Mevcuttur.



MİLLİ TREN ÜRETİMİ BAŞLIYOR



   
Türkiye'de savunma sanayii ürünlerinde yerli oranının artmasının yanı sıra ulaştırma alanında da dışa bağımlılık bitiyor.
   
      Birkaç yıl öncesine kadar savunma ürünleri ihtiyacının yüzde 80'ini ithal olarak karşılayan, uçaktan tren
setlerine, tanktan askeri araçlara kadar birçok ürünü ithal eden Türkiye, yerli sanayi hamlesinde hızlandı.
Yerli tank, helikopter, uçak projelerinin ardından, yerli tren için de seri üretimde süreç belirlendi. Türkiye Vagon Sanayi A.Ş.'de (TÜVASAŞ) uzun yıllardır devam eden vagon üretiminin ardından şimdi de yerli tren için çalışmalar hızlandırıldı.
Yerli tank, helikopter, uçak projelerinin ardından, yerli tren için de seri üretimde süreç belirlendi. Türkiye Vagon Sanayi A.Ş.'de (TÜVASAŞ) uzun yıllardır devam eden vagon üretiminin ardından şimdi de yerli tren için çalışmalar hızlandırıldı.

MİLLİ EKONOMİYE KATKISI BÜYÜK OLACAK.

     TÜVASAŞ Genel Müdürü Erol İnal, 11 yıllık geçmişe sahip olan Milli Tren Projesi'nin asıl mimarının eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım olduğunu belirterek, “Bir vagonun maliyeti 4 milyon lira. Yerli trenin üretim maliyetini ise 3.5 milyon lira olarak hesapladık. Bu en üst maliyet. Amacımız bunu aşağı çekmek. Çünkü milli ekonomiye katkısı büyük olacak. Fabrika olarak hazırız. 2.5 yıl sayıp milli trenimizi üreteceğiz” dedi.İnal'ın verdiği bilgiye göre milli tren iki ana merkez üretim tesisinde üretilecek. Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş.'de (TÜLOMSAŞ) hızlı tren ve vagon, TÜVASAŞ'ta ise dizel ve elektrikli set şeklinde üretilecek.
         
YÜZDE 60'IN ÜZERİNDE YERLİ ORANA ULAŞACAĞIZ.

     Erol İnal, “Üretimle ilgili süreç 6 ay önce başladı. Trenin görsel tasarımları ve imalat projeleri tamamlandı. Trenin model seçimi için Başbakan'a sunum yaptık. Model belirlendi ve üretim süreci başladı. Şu anda yüzde 40 yerlilikte zaten tren üretiyorduk. İlk hamlede minimum yüzde 60'ın üzerinde yerli orana ulaşacağız. Milli trenin lisansı bizde olacağından her türlü maddi ve fiziki iradeyi uygulayacağız. Eskiden lisanstan dolayı trenler üzerinde değişiklik yapamıyorduk” dedi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da savunma ve ulaştırma sanayisinde yaşanan gelişmeleri, “2011'de ilk yerli uydumuzu uzaya gönderdik. Altay tankımız, ATAK helikopterimiz, ANKA insansız hava aracımız, MİLGEM projelerimiz hızla ilerliyor. HÜRKUŞ uçuşa başladı. İlk piyade tüfeğin tasarımı yapıldı, üretim başladı. Kaydettiğimiz gelişmeler son saldırıyı açıklamaya yetiyor” vurgusuyla anlatmıştı.



(www.hurriyet.com.tr'den alıntıdır.)

2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Raylı sistemlerin tanıtımı için faydalı bir makale, teşekkürler..

    YanıtlaSil