2 Mart 2014 Pazar

AnaSayfa


Yerli Tramvay İstanbul Raylarında

İstanbul Ulaşım A.Ş. mühendislerinin ürettiği ilk yüzde yüz yerli tramvay raylarla buluştu. Tramvayın ilk deneme sürüşünü gerçekleştiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Sadece tasarruf etmiyoruz, hem teknolojik deneyim kazanıyoruz hem de geleceğin mühendislerini yetiştiriyoruz' dedi.


Tramvayı tanıttıktan sonra ilk deneme sürüşünü gerçekleştiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, üretilen tramvayın özelliklerine sahip tramvayların 3,5 milyon Avro'ya satılırken ürettikleri tramvayın 1,57 milyon Avro'ya mal edildiğini belirterek, "Sadece tasarruf etmiyoruz, hem teknolojik deneyim kazanıyoruz hem de geleceğin mühendislerini yetiştiriyoruz' dedi. Topbaş üçer hafta arayla raylara inecek tramvay sayısının 18'i bulacağını kaydetti.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşım alanındaki iştiraklerinden Ulaşım A.Ş. 'Yüzde yüz İstanbullu' adıyla ürettiği ilk tamamen yerli üretim tramvayı raylara indirdi. İlk etapta 2 tanesi Topkapı - Sultançiftliği hattında hizmet verecek olan tramvayların tanıtımını ve test sürüşünü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş yaptı. Topkapı tramvay istasyonunda gerçekleşen törende konuşan Topbaş, yerli tramvay üretiminin kolay bir iş olmadığını ifade ederek geçmişte ulaşımda yapılan hatalardan ve yanlış yatırımlardan söz etti.
1995 yılında bir tramvay el tutacının 250 dolara satın alındığını getirildiğini belirten Topbaş, "Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'nın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde el tutaçlarının İstanbul'da 1 doların altına mal edilmeye başlandığını söyledi. Topbaş, 'Hangi bütçe dayanır buna? Maaş ödeyemeyen belediye işte bu yüzden meydana geldi. O gün bu zararı verenler bugün de hesap soruyorlar. Bu yaptığımız tramvayların satın almaya kalksak 3.5 milyon Avro'nun altında alınamıyor ancak biz 1.57 milyon Avro'ya mal ediyoruz" ifadesini kullandı.
EĞİTİM MÜESSESİ HALİNE GELDİK
İstanbul'da teknoloji ve belediyecilik alanında attığı adımların Türkiye'ye model olduğunu belirten Topbaş, "Yerli tramvay üretiminin sadece maliyet olarak değil teknolojik deneyim ve eğitim açısından da ülkeye büyük katkı sağladığını belirterek, 'Daha önce yedek parça üretimi ile başlayan çalışma bugün dizayn, yazılım, her yönüyle yerli hale geldi. Türkiye'de üretilen en önde gelen hafif metrolar bunlar. Maddi tasarruf yanında ayrıca bir teknolojik deneyim kazanıyoruz. Üniversitelerimizden öğrencilerimiz geliyor, staj yapıyorlar, yakından görüyorlar, uygulamalı öğreniyorlar. Geleceğin mühendislerini teknik adamlarını yetiştiriliyor. Sadece bir vagon yapıp içine binip gidiyoruz değil. Bu bir eğitim müessesi haline geldi' diye konuştu.
UÇAK GİBİ
İlk olarak yedek parça üretim ve montaj gibi çalışmalar yapan Ulaşım A.Ş. yerli tramvay üretimi çalışmalarına 1997'de başlasa da tam manasıyla yüzde yüz yerli yeni nesil tramvay dün raylara indi. Tasarımı yapılan modeller arasından 65 bin İstanbullunun yüzde 63'ünün oyunu alarak seçilen beyaz modellerin ikisi hizmete girdi. Hem hafif metro hem tramvay olma özelliği taşıyan araçlarda bir vagonun yolcu kapasitesi 273 kişi olurken teknolojik olarak da uçak teknolojisine yakın bir teknolojiye sahip. Ulaşım A.Ş.'nin araç maliyetini yüzde 50 azaltacak yeni nesil tramvaylar ayrıca bakımda maliyetini de yüzde 80 oranında azaltacak.



HALİÇ METRO GEÇİŞ KÖPRÜSÜ AÇILDI

     Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü-Yenikapı Metro Hattı açılışını gerçekleştirdi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü-Yenikapı metro hattı açılış töreninde kurdele kestikten sonra vatman koltuğuna geçti.

 
     Erdoğan ve beraberindekiler metrodan inerek köprü üzerinde bir süre incelemelerde bulundu. Mevcut Unkapanı Köprüsü'nün ortalama 200 metre güneyinde, 2 Ocak 2009'da yapımına başlanan köprü, dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan "eğik askılı cable-stayed" sistemiyle inşa edildi.
 


     Ortası raylı sistem, iki kenarı yayaya açık olarak yapılan, 460 metresi deniz üzerinde olmak üzere 936 metre uzunluğundaki köprünün sudaki kısmında 4 ayak bulunuyor. Köprü, deniz ortasında 47 metre yüksekliğindeki iki ayağa oturuyor. Denizden yüksekliği 13 metre olan 12,6 metre genişliğindeki köprünün Unkapanı tarafında açılır kapanır bir bölüm de yer alıyor.



     Köprü üzerindeki Haliç istasyonu, 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 metre uzunluğunda yapıldı. Çalışmalar sırasında karada 16 (Beyoğlu yakasında 9, Unkapanı yakasında 7), Haliç'te 4 olmak üzere toplam 20 araştırma sondajı yapıldı. İnşaat sırasında Portekiz'de imal ettirilerek üç seferde Haliç'e getirilen 51 parça kazık da çakıldı.




     Haliç Metro Geçiş Köprüsü sayesinde Hacıosman'dan metroya binen yolcular, kesintisiz Yenikapı aktarma istasyonuna ulaşacak. Burada Marmaray bağlantısıyla Kadıköy-Kartal'a, metro bağlantısıyla da Bakırköy-Atatürk Havalimanı veya Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakşehir'e kısa sürede ulaşabilecek.
  
      Metro hatlarındaki istasyonlara turnikeden geçip bir ya da iki kat aşağıya inildikten sonra ulaşılmasına karşı, köprüdeki istasyona turnikeden geçildikten hemen sonra varılabilecek. Haliç'in depremselliği, faylanma durumu, zemin koşulları, Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler sonucunda dizayn edilen bu kazıkların her biri 4 bin 700 ton nihai yük değerine göre projelendirildi. Yapımına 2 Ocak 2009'da başlanan köprü, 180 milyon liraya mal oldu.

HALİÇ METROSUNUN ÖZELLİKLERİ
Hat Uzunluğu: 3,55 km
İstasyon Sayısı: 3
Hattın Geçtiği İlçeler: Fatih , Beyoğlu
Yolculuk Süresi: Yenikapı Şişhane 5,5 dakika
Maliyeti: 300 milyon dolar
Haliç Metro Geçiş Köprüsü!
Uzunluğu: 936 Metre.
İstasyon Sayısı: 1
İstasyon adı: Haliç
Güzergâhı: Azapkapı Viyadüğü + Çelik Köprü + Mobil (Açılır-Kapanır) Köprü+Unkapanı Viyadüğü
- Şehzadebaşı Ve Şişhane Yönünden Gelen Tünelleri Birleştirecek Ve Haliç Üzerinden Geçişi Sağlayacaktır.
- Köprü; Betonarme Yaklaşım Viyadükleri, Eğik Askılı Çelik Köprü Ve Açılır-Kapanır Çelik Köprü Bölümlerinden Oluşmaktadır.
Toplam Uzunluğu: 920 M.
Köprü Ortasında 180 M. Uzunluğunda, 1 Adet İstasyon Bulunuyor.(İstasyonlar, 8 Vagon Dizisine Uygun)
Köprünün Deniz Seviyesinden Maksimum Yüksekliği: 17 M
Köprü; Denizde 5 Ayak, Karada Azapkapı Tarafında 8 Ayak, Unkapanı Tarafında İse 6 Ayak Üzerinde İnşa Edildi.
Denizde Boyu 40 M İle 110 M Arasında Değişen Toplam 32 Adet Çelik Kazık Çakıldı.
Köprü, Yaya Geçişine Açık.
Engelliler İçin Asansör Ve Yürüyen Merdiven Mevcuttur.



MİLLİ TREN ÜRETİMİ BAŞLIYOR



   
Türkiye'de savunma sanayii ürünlerinde yerli oranının artmasının yanı sıra ulaştırma alanında da dışa bağımlılık bitiyor.
   
      Birkaç yıl öncesine kadar savunma ürünleri ihtiyacının yüzde 80'ini ithal olarak karşılayan, uçaktan tren
setlerine, tanktan askeri araçlara kadar birçok ürünü ithal eden Türkiye, yerli sanayi hamlesinde hızlandı.
Yerli tank, helikopter, uçak projelerinin ardından, yerli tren için de seri üretimde süreç belirlendi. Türkiye Vagon Sanayi A.Ş.'de (TÜVASAŞ) uzun yıllardır devam eden vagon üretiminin ardından şimdi de yerli tren için çalışmalar hızlandırıldı.
Yerli tank, helikopter, uçak projelerinin ardından, yerli tren için de seri üretimde süreç belirlendi. Türkiye Vagon Sanayi A.Ş.'de (TÜVASAŞ) uzun yıllardır devam eden vagon üretiminin ardından şimdi de yerli tren için çalışmalar hızlandırıldı.

MİLLİ EKONOMİYE KATKISI BÜYÜK OLACAK.

     TÜVASAŞ Genel Müdürü Erol İnal, 11 yıllık geçmişe sahip olan Milli Tren Projesi'nin asıl mimarının eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım olduğunu belirterek, “Bir vagonun maliyeti 4 milyon lira. Yerli trenin üretim maliyetini ise 3.5 milyon lira olarak hesapladık. Bu en üst maliyet. Amacımız bunu aşağı çekmek. Çünkü milli ekonomiye katkısı büyük olacak. Fabrika olarak hazırız. 2.5 yıl sayıp milli trenimizi üreteceğiz” dedi.İnal'ın verdiği bilgiye göre milli tren iki ana merkez üretim tesisinde üretilecek. Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş.'de (TÜLOMSAŞ) hızlı tren ve vagon, TÜVASAŞ'ta ise dizel ve elektrikli set şeklinde üretilecek.
         
YÜZDE 60'IN ÜZERİNDE YERLİ ORANA ULAŞACAĞIZ.

     Erol İnal, “Üretimle ilgili süreç 6 ay önce başladı. Trenin görsel tasarımları ve imalat projeleri tamamlandı. Trenin model seçimi için Başbakan'a sunum yaptık. Model belirlendi ve üretim süreci başladı. Şu anda yüzde 40 yerlilikte zaten tren üretiyorduk. İlk hamlede minimum yüzde 60'ın üzerinde yerli orana ulaşacağız. Milli trenin lisansı bizde olacağından her türlü maddi ve fiziki iradeyi uygulayacağız. Eskiden lisanstan dolayı trenler üzerinde değişiklik yapamıyorduk” dedi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da savunma ve ulaştırma sanayisinde yaşanan gelişmeleri, “2011'de ilk yerli uydumuzu uzaya gönderdik. Altay tankımız, ATAK helikopterimiz, ANKA insansız hava aracımız, MİLGEM projelerimiz hızla ilerliyor. HÜRKUŞ uçuşa başladı. İlk piyade tüfeğin tasarımı yapıldı, üretim başladı. Kaydettiğimiz gelişmeler son saldırıyı açıklamaya yetiyor” vurgusuyla anlatmıştı.



(www.hurriyet.com.tr'den alıntıdır.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder