Raylı Sistem Projeleri

Raylı sistem nedir?
Dünyada ve özellikle Avrupa’da yaygın olarak kullanılan raylı sistem, artık Türkiye’nin de gelecekteki planlarında önemli stratejik yer tutuyor. En ön planda tren ve hızlı trenlerin yer aldığı raylı sistemler masrafsız ve riskleri az olması ile dikkat çekiyor. 


Hızlı Tren Etüt Çalışmaları Biten ve Planlamaları Yapılan Hızlı Tren Hatları


Ankara-İzmir Projesi
• Ankara-İzmir (Manisa üzerinden):663 km
• Ankara-İzmir (Kemalpaşa üzerinden: 624 km
• Seyahat Süresi (Manisa üzerinden bugünkü süre):. 14 saat
• Ankara-İzmir (Manisa üzerinden):3 s. 50 dk.
• Ankara-İzmir (Kemalpaşa üzerinden):3 s. 20 dk.
Maliyet (Milyar $):2,350
Başlama Tarihi: 2010
Bitiş Tarihi:2015

Halkalı Halkalı-Bulgaristan

Mevcut Hat:.290 km
Hızlı Tren Hattı:.231,7 km
Halkalı-Bulgaristan:1 saat
Maliyet (Milyon $):750
Başlama Tarihi:2010
Bitiş Tarihi:2013


Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Hattı

Mevcut Hat:763 km
Hızlı Tren Hattı:710 km
Sivas-Kars (Seyahat Süresi):.5 saat
Maliyet (Milyar $): 4
Başlama Tarihi:2010
Bitiş Tarihi:.2014


Bakan Elvan’dan Konya-Karaman Hızlı Tren Projesi Açıklaması


Bakan Elvan'dan Konya-Karaman Hizli Tren Projesi Aciklamasi

Bakan Elvan’dan Konya-Karaman Hızlı Tren Projesi Açıklaması :Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan Konya ve Karaman’a dair önemli açıklamalarda bulundu.
Konya – Karaman arası Hızlı Tren Projesi’yle ilgili konuşan Bakan Elvan, ‘Konya’yı Karaman’a bağlayan hattın ihalesine çıktık, yapımına başladık.Hem alt yapının yatırımları hem de sinyalizasyon yatırımları gerçekleşecek. Önümüzdeki ayın 12′sinde temel atma törenimiz olacak’ dedi.
Konya-Karaman Hızlı Tren Projesi ne kazandıracak?
Bilindiği üzere Konya-Karaman arasını 200 km hızla gidecek ve Konya-Karaman arasını süreyi tren ulaşımında 40 dakikaya indirecek çift hatlı Hızlı Tren Projesi 11.03.2013 tarihinde ihale edilmişti. Bu ihalenin değerlendirme süresi devam etmektedir.
Yaklaşık maliyeti 438.143.568,00 TL olan bu büyük proje bittiğinde Ankara-Karaman arası yaklaşık 2 saat 30 dakika civarında olacaktır.
Konya-Karaman arası çift hatlı ve 200 km/s hızla geçilecek proje ile İstanbul-Eskişehir-Konya-Adana-Mersin arasında yolcu ve yük taşımacılığında önemli ölçüde artış sağlanacaktır.
Proje kapsamında 13 adet altgeçit, 23 adet üstgeçit, 71 adet menfez ve 1 adet köprü yapılması planlanmıştır.
Bu proje hayata geçtiğinde Konya ve Karaman’ın ekonomik ve sosyal gelişimine çok önemli katkıda bulunacağı öğrenildi.
Bakan Elvandan Konya Karaman Hizli Tren Projesi Aciklamasi Bakan Elvandan Konya Karaman Hızlı Tren Projesi Açıklaması

Sivas-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı 2017 yılında hizmete girecek

Müstesar Soluk Ankara-Eskisehir yuksek hizli treninin baslangicidir

Sivas-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı 2017 yılında hizmete girecek :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Habip Soluk, “2023 yılında, Türkiye genelinde 37 bin 500 kilometre bölünmüş yol yapmayı hedefliyoruz” dedi.
Soluk, Sivas’ın Suşehri ilçesinde bulunan bir düğün salonunda düzenlenen programda yaptığı konuşmada, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının yatırımları hakkında bilgi verdi.
İktidarları döneminde birçok ilklerin yaşandığına değinen Soluk, “11 yılda bütün riskleri gözönüne alarak vücudumuzun tamamını taşın altına koyduk ve bu hizmetleri böyle yaptık. Karayolu, havayolu, denizyolu yapıyoruz” diye konuştu.
Gönüllere de yol yapmak istediklerini ifade eden Soluk, bu çalışmaları Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, halkın hizmetine sunduklarını belirterek, şunları söyledi:
“2023 yılında, Türkiye genelinde 37 bin 500 kilometre bölünmüş yol yapmayı hedefliyoruz. 11 yıl önce otobanlar dahil Türkiye genelinde 6 bin 101 kilometre bölünmüş yolumuz vardı, 6 ilimiz bölünmüş yoldan faydalanıyordu. Şimdi ise 17 bin kilometre bölünmüş yolumuz bulunmakta ve bu yollar 75 ilimizi birbirine bağlamaktadır. Yani yolun yokluğunda Ferhat, Şirin’e kavuşamadı ama bakanlığımız dağları delerek bu sevgiyi aştı. 13 Mart 2009 yılında Türkiye bir milatla tanıştı. Bu milat, Ankara-Eskişehir yüksek hızlı treninin başlangıcıdır. Bu projeyle Türkiye, dünyada 8′inci, Avrupa’da 6′ncı hızlı tren kullanan ülke oldu. Bu, bir milattır, büyük bir olaydır. Bu çalışmalarımız kapsamında Sivas-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı 2007 yılında projelendirilmiş olup, 2008 yılında ihalesi yapılarak çalışmalar tüm hızıyla devam etmektedir. İnşallah, Yüksek Hızlı Tren hattı 2017 yılında hizmete girecektir.”
Soluk, Marmaray’ın asrın projesi olduğunu, 11 yıl önce 50 kilometre uzunluğunda tünel bulunan Türkiye’de, şimdi ise 217 kilometre tünel olduğunu belirtti.
AK Parti Sivas Milletvekili Ali Turan ise 11 yıllık iktidarları döneminde çok büyük projeler ve yatırımlar yapıldığını, Sivas’ın da bunlardan faydalandığını ifade etti.
Toplantıya, Suşehri Kaymakamı Kadir Perçi ile kurum amirleri ve vatandaşlar katıldı.
Müstesar Soluk Ankara Eskisehir yuksek hizli treninin baslangicidir Sivas Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı 2017 yılında hizmete girecek

Demiryolu Hat Uzunluğu 25 Bin Km’ye Çıkacak


bakan elvan

Demiryolu Hat Uzunluğu 25 Bin Km’ye Çıkacak :Denizcilik, Ulaştırma ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan 4. Demiryolu Hafif Raylı Sistemler fuarı açılışında, 2023 yılına kadar toplam demiryolu hat uzunluğunu 25 bin kilometreye taşımaya planladıklarını söyledi. Elvan, ’Bu projelerin hayat geçirilmesiyle birlikte ülke nüfusumuzun yüzde 46’sına tekabül eden ve 15 ilimiz yüksek hızlı trenle birbirine bağlanmış olacak.’ dedi.
Bakan Lütfi Elvan Yeşilköy’deki İstanbul Fuar Merkezi’nde 4. Demiryolu Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı’nın (Eurasia Rail) açılışına katıldı. Açılışa İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman ve bir çok katılımcı katıldı.
Kafkas Kartallarının gösterisiyle başlayan açılışta konuşan Bakan Elvan, 2003 yılı öncesine dek Türkiye’de demiryollarının unutulmaya yüz tuttuğunu ve tarihten sonra ise demiryollarını bir devlet politikası olarak ele aldıklarını söyledi. Bakan Elvan, ’Öncelikli sektörlerden biri olarak belirledik. Bu politikayla birlikte demiryolları hızlı bir gelişim sürecine girdi. Bizzat Atatürk tarafından ’Refah ve Ümran Yolları’ olarak kabul edilen demir yolları yeniden Türkiye’nin gündemine girdi. Bu durumu ortaya çıkan rakamlarla da net olarak görmek mümkün 1856 yılından 1923 yılına kadar yani Osmanlı döneminde 4 bin 136 kilometrelik demir yolu yapılmıştır. 1923-1950 döneminde ise yılda ortalama 134 kilometre olmak üzere 3 bin 764 kilometre demiryolu yapımı gerçekleşmiştir. Bu yıllar demiryollarının altın yıllarıydı. 1950 den sonra ise demir yollarına olan ilginin azaldığını görüyoruz. 1951-2003 yılları arasında yılda ortalama sadece 18 kilometre olmak üzere 52 yılda 935 kilometre demiryolu yapımı gerçekleştir. Bu dönemde demiryolları sürekli zarar ve eden ve kendini yenileyemeyen milletin sırtında bir kurum haline geldi.’ dedi.
2023 yılına kadar çok büyük hedeflerinin olduğunu söyleyen Bakan Elvan, ’Bu hedefleri teker teker hayata geçireceğiz. 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı tren hattı, 8 bin 500 kilometre hızlı tren hattı, bin kilometre de konvansiyonel demiryolu hattı bizim hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu yatırımlarla 2023 yılına kadar toplam demiryolu hat uzunluğunu 25 bin kilometreye taşımaya planlıyoruz. Bu projelerin hayat geçirilmesiyle birlikte ülke nüfusumuzun yüzde 46’sına tekabül eden 15 ilimiz yüksek hızlı trenle birbirine bağlanmış olacak. Böylece mevcut yüksek hızlı tren ağı ağırlıklı olarak doğu batı ağırlıklı olarak ülke geneline yayılmış olacak.’ ifadelerini kullandı.
Fuarda yüksek hızlı trenin örnek vagonu da gelen ziyaretçilere gösterildi. Konuyla ilgi açıklama yapan Kadir Topbaş ise vagonların çok ileri bir teknoloji ve bir mühendislik harikası olarak ortaya koyulduğunu söyledi. Topbaş, ’Çok başarılı bir çalışma yaptılar. Yerli olması ve tasarımının tamamen bize ait olması ve aynı zamanda kendi markamız olması sebebiyle de üretilebilir evhamını verebiliriz. Hafif metro nitelikli bir vagon. Yani tramvay olarak görmeyeceksiniz bunu. Seri üretime de geçilebilir bundan sonra. Zaten 18 tane vagon hazırlandı. Bunlardan 2 tanesi raylara indi diğer 16’sı da 3 hafta aralıklarla devreye girecek.’ şeklinde konuştu.
Konuşma sonrasında kürsünden yerine doğru gitmeye çalışan Bakan Elvan ayağının takılmasıyla az kalsın düşüyordu. Bakan Lütfi Elvan’a yapılan plaket taktiminin ardından fuar açılışı yapıldı ve fuardaki stantlar dolaşıldı.
25 ülkeden 300’ün üzerinde firmanın katıldığı fuarda sektörün son teknolojileri sergilendi. Fuar 6- 8 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının resmi katılımcı ve destekleyicisi olduğu fuarda, TCDD ve bağlı ortaklıkları Türkiye Vagon Sanayi AŞ (Tüvasaş), Türkiye Demiryolu Sanayi AŞ (Tüdemsaş) ve Türkiye Lokomotif Sanayi AŞ (Tülomsaş) da yer aldı.
Fuarda; demiryolu teknolojileri, elektrifikasyon, sinyazilasyon, güvenlik, taahhüt, inşaat malzemeleri, lojistik, ağır sanayi firmaları, hırdavat ve el aletleri üreticilerinin katıldığı fuarda; yolcu, yük vagonları, lokomotifler, manyetik yükselen trenler, dar ray aralığında çalışan trenler, özel ihtiyat araçları, dişli raylı demiryolu araçları ve intermodal nakliye araçlarından oluşan ürün grupları sergileniyor. 3 gün sürecek fuarı toplamda 10 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
Clipboard0140 Demiryolu Hat Uzunluğu 25 Bin Km’ye Çıkacak

İSTANBUL

Yatırımlarına hız kesmeden devam eden İstanbul Büyükşehir Belediyesi “Her yere metro, her yerde metro” sloganıyla çalışmalarına devam ediyor. Metrodan sonra raylı sistem projelerini de yatırım gündemine alan belediye 2019 yılına kadar 11 milyon insanın kullanabileceği raylı sisteme sahip olmayı hedefliyor. İBB’nin şu an 2019 yılına kadar projelendirilmiş toplam 10 raylı sistem projesi bulunuyor. 


10 YENİ RAYLI SİSTEM  YOLDA


İlk raylı sistem Halkalı-3.Havalimanı’na
İstanbul raylı sistem hattına 2019 yılında geçiyor. Sistem ilk kez   Halkalı-Arnavutköy-3.Havalimanı güzergahında uygulanacak. 33 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak olan raylı sistemle 3.Havalimanı arası yolculuk süresi 33 dakikaya inecek. Halkalı-3.Havalimanı raylı sisteminin Halkalı, Halkalı Toplu Konut, Tema, Olimpiyat, Kayaşehir Merkez, Taşoluk, Arnavutköy Merkez ve 3.Havalimanı olmak üzere toplam 9 istasyonu olacak. 


Arnavutköy’e raylı sistem 2019’dan sonra gelecek
İkinci raylı sistem yatırımı ise Sultangazi Habibler-Arnavutköy’e yapılacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 2019 sonrası yatırımları arasında yer alan Sultangazi Habibler-Arnavutköy raylı sistem hattı ile 11,5 kilometre uzunluğunda hat kurulacak. Proje tamamlandığında 2 semt arası yolculuk süresi 34,5 dakikaya inecek. Sultangazi Habibler-Arnavutköy raylı sistem hattının İsfalt, Eski Habibler, Tepeüstü, Esenbahçe, Sincanlar, Fenertepe Yolu, Kayaşehir Yolu, Çamlık, Devlet Hastanesi ve Arnavutköy Merkez olmak üzere toplam 10 istasyonu olacak. 

Esenyurt’a metrodan sonra raylı sistem müjdesi
İstanbul’un son yıllarda yıldızı en çok parlayan lokasyonları arasında yer alan Esenyurt’a metronun ne zaman geleceği merak konusuydu. Biz ulaşımda büyük kolaylık sağlayacak raylı sistemin müjdesini buradan verelim. 2019 sonrası hizmete açılması planlanan Esenyurt-Beylikdüzü-Avcılar raylı sistem hattı ile Esenyurt-Avcılar arası yolculuk süresi 25,5 dakikaya inecek. Raylı sistem ile Esenyurt ve Avcılar 17 kilometre uzunluğundaki hat ile birbirine bağlanacak. 

Gayrettepe-3 Havalimanı arası 32 dakikaya inecek
Gayrettepe-Kemerburgaz-3.Havalimanı raylı sistemi de 2019 sonrası yatırım planları arasında yer alıyor. 32 kilometre uzunluğunda hat ile Gayrettepe ile 3.Havalimanı’nı birbirine bağlayacak olan raylı sistem tamamlandığında Gayrettepe’den 3.Havalimanı’na 32 dakikada yolculuk yapılabilecek. Projenin toplam 5 istasyonu olacak. Buna göre Gayrettepe’den hareket eden raylı sistem sırasıyla Hasdal, Kemerburgaz/Göktürk, Işıklar ve 3.Havalimanı’nda yolcu alacak.

Sabiha Gökçen’e yolcu taşıyacak
Bir raylı sistem projesi de Anadolu Yakası’na geliyor. Sabiha Gökçen Havalimanı ile Tuzla (O.S.B.) arası kurulacak 6,8 kilometre hat ile 2 semt arası yolculuk süresi 10 dakikaya inecek. Projenin, Sabiha Gökçen Havalimanı’na ulaşımda büyük kolaylık sağlaması düşünülüyor.


Halkalı-Bahçeşehir-Çatalca raylı sistemi
Halkalı-Bahçeşehir-Çatalca raylı sistem hattı 33 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak. Halkalı, Bahçeşehir, Hadımköy ve Çatalca olmak üzere 4 istasyona sahip olan Halkalı-Çatalca raylı sistemi tamamlandığında Halkalı’dan Çatalca’ya 33 dakikada yolculuk yapılabilecek. 

Büyükçekmece-Esenyurt raylı sistem hattı
Büyükçekmece-Esenyurt arası kurulacak raylı sistem ile 2 semt arası 16 dakikaya yolculuk yapılabilecek. Büyükçekmece-Esenyurt raylı sistem hattı 10,5 kilometre uzunluğundaki hat ile 2 semti birbirine bağlayacak. 
Büyükçekmece (TÜYAP)-Silivri arası 49 dakika
Büyükçekmece (TÜYAP)- Silivri arası kurulacak 32,5 kilometre uzunluğundaki raylı sistem ile 2 ilçe arasında yolculuk süresi 49 dakikaya inecek. Büyükçekmece(TÜYAP)-Silivri raylı sistem hattı 2019’dan sonra hizmete açılacak. 

Beşiktaş-Sarıyer raylı sistem hattı
Beşiktaş-Sarıyer raylı sistem hattı da 2019’dan sonra hizmete açılacak. Beşiktaş-Sarıyer arası kurulacak olan 14,6 kilometre uzunluğundaki hat ile 2 semt arasında yolculuk süresi 22 dakikaya inecek. 

Son yatırım Üsküdar’a
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin en son raylı sistem yatırımı Üsküdar-Beykoz arasına görünüyor. 15 kilometre uzunluğundaki hat ile Üsküdar ve Beykoz’u birbirine bağlayacak olan raylı sistem tamamlandığında 2 semt arasında 22,5 dakikaya yolculuk yapılabilecek




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder